موفقیت

باید هایی برای رشد و بقای کسب و کار

شکی نیست هر فعالیت اقتصادی که شروع میشود دست اندرکاران آن به فکر رشد کسب و کار خود خواهند بود .معمولا امکان این رشد در فعالیت های اقتصادی یکی از ملاک های انتخاب افراد در خصوص شروع یک فعالیت اقتصادی است.مسلما هیچ کسی در صورتیکه که بداند فعالیت کاری و کسب و کاری که در پیش میگیرد رشد نخواهد نمود،آنرا نه تنها ادامه نمی دهد بلکه شروع نیز نمیکند.
همه امیدوارند که شرایط آنها در آینده دور و نزدیک از وضعیت فعلی بهتر شود .اما چرا خیلی ها نه تنها در این مسیر قرار نمیگیرندبلکه متاسفانه دوران پس رفت و عقب گرد را نیز تجربه میکنند.

رشد کسب و کار
رشد کسب و کار

آیا همه عوامل این مشگلات پس رفت مربوط به عوامل اجتماعی و خارج از حیطه و تصمیم افراد است.
مسلما اینطور نیست.چرا که در حین اینکه بسیاری از افراد تجربه نقصان در کسب و کار خود را تجربه می کنند ،هستند افرادی که در همان شاخه و رشته کاری دوران بهبود و رشد و افزایش عملکرد را تجربه میکنند.
پس علاوه بر اینکه میبایست خود را برای عوامل بیرونی مانند رکودهای اقتصادی و اجتماعی ،تورم ها ،رقابت های غیر منصفانه و …آماده نمود ،بیشتر لازم است شرایط قدرتمندی از عناصری که بدست خود افراد قابل تغییر هستند را بهبود داد.
در مطالعه افراد موفق که ادبیات یکسانی در همه دنیا با فرهنگ های مختلف دارند به چند نکته بیشتر اصرار دارند که تعدادی از آنها را باهم بررسی خواهیم نمود.

وجود شجاعت لازم

هرچند مثال های متعددی در خصوص نترسیدن در مراحل مختلف زندگی شنیده ایم (پول آن طرف ترس است) اما اگر منصفانه در اطراف خود نگاهی داشته باشیم خواهیم دید آنانی که قدرت ریسک پذیری کافی در مراحل کسب و کار خود داشته اند و به اصطلاح از سرنترس برخوردار بوده اند همیشه قدم های زیادی از سایرین جلوترند.

رشد کسب و کار
رشد کسب و کار

بسیاری از افرادی که از روزگار گلایه دارند اما حاضرند با حقوق های ثابت روزگار بگذرانند و شجاعت لازم برای پریدن در مشگلات یک کسب و کار جدید را ندارند ،همیشه در نقاط ثابت و زندگی راکد باقی خواهند ماند .البته در روزگار گذشته با درآمدهای ثابت امکان ایجاد بسیاری از شرایط زندگی مطلوب فراهم بود اما در حال حاضراین موضوع بسیار سخت شده است(البته بجز حقوق های غیر متعارف)
بنابراین برای ایجاد تغییر، تمرین و القای حس شجاعت یکی از مهمترین ارکان اولیه بشمار خواهد رفت.
توصیه میکنند بترس اما وارد شو(در بلا بودن به از بیم بلا)

درک مسائل مالی

پول و وجود آن به تنهایی کاربردهای متفاوت و ثمربخشی دارد .اما یک نگاه اشتباه در خصوص مدیریت مالی برای یک نفر که تنها خود و خانواده را اداره میکند و یا اینکه مسئول اداره و سازماندهی یک مجموعه چندهزار نفری است ،وجود دارد و آن اینست که هدف بایستی تنها ورود پول به عنوان درآمد باشد.
البته شکی نیست این موضوع به عنوان مقدمه یک کسب و کار شریان حیاتی آن تلقی میشود اما حتما هر از گاهی میبینیم و میشنویم که بنگاههای اقتصادی قدرتمندی که درآمد ورودی آنها قابل توجه است اما دچار نقصان های متعددی در حوزه مالی هستند.بنابراین بایستی از زاویه دیگری به مدیریت مالی نگریسته شود.
پس از کسب درآمد به عنوان اولین رکن بایستی در نظر داشت از درآمدهای حاصله به شکلی بهره برد که آنها خود به قدرت شخص یا مجموعه اضافه نمایند.

رشد کسب و کار
رشد کسب و کار

چه بسا هوشمندی مالی بسیاری از افراد توانمند که باعث میشود درآمد آنها بصورت تصاعدی رشد نموده و همان اصطلاح قدیمی پول ،پول می آورد را عملا در برنامه ذهنی و کاری خود در پیش میگیرند.
معمولا امکان انجام اینگونه مدیریت های مالی از شیوه های صحیح و متناسب پس از اندازی حاصل میشود که لازم است افراد با هر نوع شیوه درآمدی و با هر میزان درآمد حتما بخشی از برای پس انداز به منظور گردش های مالی سودآور در نظر داشته باشند.

با تشکیل تیم به موفقیت آنها و خودتان کمک کنید

تقریبا هیچ نام و مجموعه موفقی نیست که وقتی ارزیابی پیرامون موفقیت آنها صورت می گیرد وجود تیم در آنها مشاهده نشود.بنابراین حتما لازم است برای دستیابی به اهداف هر فرد هدفمندی که در مسیر رشد و توسعه قرار می گیرد ،به عنوان کامل شدن تخصص و تجارب مجموعه وی تیم او شکل گیرد.
با توجه به اینکه برای هر کار ویژه ای تجاربو تخصص های استراتژیک همان کار لازم است میبایست افراد مختلف در طول زمان با پیوستن به تیم در تخصص های مورد نظر رشد کنند.

رشد کسب و کار
رشد کسب و کار

از سوی دیگر مدیر و راهبر یک بنگاه اقتصادی علاوه بر اینکه مجموعه خود را با کمک به افراد تیمش قدرتمندتر میکند با نیت بارور نمودن محیط و جامعه زندگی میبایست به آنها کمک نموده تا آنها نیز در مسیر کار و زندگی خود افراد موفق تر و در مسیر تکامل قرار گیرند.
این موضوع نه تنها به وفاداری این افراد کمک شایانی میکند بلکه باعث دلسوزی و احساس مالکیت در آن کسب و کار برای آنان خواهد شد.
البته یک مدیر با تجربه (همانند اوستاکارهای قدیمی) از مستقل شدن افراد تیم خود خوشنود خواهند شد چرا که علاوه بر احساس موفقیت در آنها که باعث شادی همان مدیر میشود ،افتخارات متعددی نیز برای وی به ارمغان می آورد که افراد تیم او در مجموعه او رشد نموده اند.علاوه بر این موضوع بصورت مستقیم در مجموعه یک بنگاه اقتصادی کمک به بهبود شرایط زندگی دیگران با هر دیدگاهی و تفکر عقیدتی و اجتماعی (فرد سالم) باعث بهبود شرایط محیط و آثار مثبت نیروهای برگشت پذیر حس تاثیرگذاری در زندگی دیگران خواهد بود که با خود اشتیاق و انگیزه فراوانی به دنبال خواهد داشت.

اهمیت به خانواده و دوستان واقعی

هرچند بسیاری از افراد در شروع کسب و کار خود نیت های متفاوتی برای کسب درآمد دارند اما شاید یکی از مهمترین آنها بهبود وضعیت و تامین نیازهای خانواده آنهاست.

رشد کسب و کار
رشد کسب و کار

افراط در غرق شدن در کسب و کار و ناخودآگاه کم اهمیتی به خانواده هر چند پس از مدتی شرایط کاری موفقی را برای برخی بوجود بیاورد ،اما فقدان برخی از آثار خوشایند خانوادگی که برگشت ناپذیرند باعث کاهش اشتیاق های بعدی خواهد بود.
میانه روی در حفظ ارتباطات خانوادگی و دوستانه باعث استمرار تمایل و اشتیاق های دائمی و حفظ قدرت های همیشگی خواهد بود.

 

منبع:مجله راهنمای شهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا