موفقیت

آیا ایده های شما خیلی زود قدرت خود را از دست میدهند؟

برخی اوقات در جمعی مشغول صحبت هستیم که ایده ای به فکرمان میرسد.حال خیلی خوبی به ما دست میدهد و با خود یک حساب دو دو تا چهار تا که میکنیم ،میبینیم این ایده میتواند در صورت تحقق نه تنها زندگی خود ما را بلکه زندگی نسل های بعدی ما را نیز تامین و تضمین کند.

ایده
ایده

با علاقه زیاد از همان شب مشغول کار شده و تا حدودی تحقیق میکنیم.از خیلی از ظرفیت ها با عجله استفاده نموده و برخی از ابزارهای در دسترس را برای آن ایده ای که تنها در چند دقیقه به ذهن مان رسیده بوده بکار میگیریم.ظاهراکار شروع شده اما هر چه جلوتر میرویم دست اندازها و موانع بیشتری خود را نشان میدهد.

اینجاست که شروع به غرغر میکنیم که شرایط و قوانین ،تورم ،آگاه نبودن مردم ،مشخص نبودن ارزشها و ده ها دلیل دیگر برای اینکه کار ما با موانع روبرو شده است را توجیه میکنیم.

افراد غیر متخصص اطرافمان شروع به اظهار نظر های گوناگون نموده و خیلی ها ما را سرزنش میکنند که این ایده ای که در پیش گرفته ای به دلایل مختلف از اول نبایستی پیگیری میگردید .پیشنهاد های مختلف ما را سمت و سو میدهد به شکلی که میبینیم از مسیر اولیه بسیار دور شده ایم.نتیجه ای که در این نوع ایده های مختلف عاید میشود متاسفانه سرخوردگی و احساس تخریب اعتماد به نفس و عزت نفس است و خیلی ساده پس از مدتی خود را قانع میکنیم که از اول نبایستی این راه را شروع میکردم در حالیکه هنگام هیجان خلق ایده نظرات بسیار قدرتمند و خوشبینانه ای داشته ایم.

هیجان کاذب ممنوع

ابتدا لازم است نه تنها در ساختار پیگیری ایده های مختلف تجاری بلکه در خصوص سایر ارکان زندگی که برای آنان ایده هایی داریم ،ابتدا ایده های مورد نظر خود را یادداشت نموده و آنرا رها نماییم.

اگر پس از مدت ۲ روز بازهم همان اشتیاق در وجود ما متبلور بود ،وقت آنست که برای اطلاعات لازم شروع به تحقیقات نمود.مسلما یادداشت برداری اصل اول برای برداشت کاملی از تحقیقات و نتیجه گیری صحیح خواهد بود.طبق همان فرمول قدیمی لحاظ دو ستون برای ویژگی های مثبت و مشگلات پیش رو از اصول اولیه کار میباشد.شکی نیست این ویژگی ها میبایست در دوقالب تهیه شوند یکی بصورت کلی و برای یک فرد متعادل و دیگری منطبق بر شرایط و ویژگی های خودمان تا مسیر پیش رو را بر اساس توانمندی های واقعی خود تصور کنیم.

ایده
ایده

در مدت تحقیقات ورود احساسات چه در فضای مثبت و چه در فضای منفی ، امری است که حتما یا بعدا ما را به چالش موانع پیش بینی نشده میکشاند و یا دچار افسوس خواهیم شد.

تطابق نیازهای ایده مورد نظر با توانمندی های ما از لحاظ روحی و جسمی و همچنین ابزارهای مورد نیاز بخصوص نیازهای اولیه مالی حتما بایستی با لحاظ واقعیت صورت پذیرد.

اما به صرف پیش بینی های موانع اصلا نبایستی تصمیم به رها کردن ایده مورد نظرمان بگیریم.بخش عمده موانع با پیشبرد کارها و توسعه آنها بایستی در طول مسیر حرکت حل و فصل شوند ،اما آگاهانه به سوی آنها رفتن باعث میشوند تا از لحاظ روحی دچار تزلزل و نقصان نگردیم.

پیگیری و پیگیری آگاهانه

آنچه اصل است تلاش و پیگیری آگاهانه است اما در این راستا یکی از نکات بسیار مهم دوری از ایده آل گرایی است.باور اینکه همه کارها بایستی بدون نقص انجام شوند یکی از موانع پیگیری ایده شما میباشد .در مراحلی از کار آنطور که مد نظر شما میباشد ،کار پیش نرفته و به آرامی شما را از اصل ایده و اشتیاق به آن دور میکند.در واقع تطبیق انتظارات با واقعیت ها و دوری از کمال گرایی باعث خواهد شد شما در حین مسیر دستیابی به اهداف و ایده مورد نظرتان ،اشتیاق نسبت به گذشته احساس کنید و این موضوع یکی از عوامل مهم پیشبرد کارها خواهد بود.

بنابراین اگر هر روز و هر مرحله ای که شما در مسیر ایده تان حرکت میکنید ،اشتیاق و علاقه و هیجان بیشتری احساس میکنید بدانید که مسیرتان در راستای موفقیت قرار گرفته و عوامل اینگونه ای را بایستی تقویت کنید.

خیلی از عواملی که شما را از کمال گرایی دور خواهد نمود ،عمل به برنامه ریزی ها بیش از پیش بینی های مدون نوشته های اولیه تان میباشد.

هر چه ما عملا به صفت ارزشمند عمل کردن بیشتر مزین باشیم ،نتایج ناامیدی از کار بصورت نیمه کاره رنگ باخته و قدرتمندتر به سوی اهداف حرکت مینماییم.

ایده
ایده

پرهیز از افکار مختلف  برای ثبات ایده ها

 

متاسفانه در طول مسیر برای عملی ساختن تفکرمان و ظاهرا به منظور بهتر شدن عوامل ،بسیاری از ایده های حاشیه ای به ذهن افراد میرسدکه در واقع دزد ایده اصلی میباشند.

چنانچه شما در تحقیقات خود به نتایج درستی در رابطه با ایده مورد نظر رسیده اید تنها بایستی از عواملی کمک و بهره بگیرید که ایده شما را به حرکت وادارد و چنانچه محور اصلی ایده شما تحت شعاع قرار گرفته و از مسیر اصلی منحرف شود مسلما باعث سستی در افکار و روحیه شما برای نیمه کاره گذاشتن مسیر حرکت تان خواهد بود.

شکی نیست که نظرات بهتری در طول حرکت خود خواهید داشت و حتما انعطاف پذیری یکی از ارکان موفقیت و پیروزی در کارها تلقی میشود اما بایستی به شکلی با این افکار جدید برخورد نمود تا اصل ایده را منحرف نکنند.

کمک از یک مربی

 

در بسیاری از امور مهم مانند به ثمر رسیدن پروپزال های دانشگاهی تحصیلات تکمیلی یک مربی در کنار افراد کار را به شکل درستی هدایت میکند.همچنین در سال های اخیر در بسیاری از تجربه های دانش آموزان موفق همراه داشتن یک پشتیبان و مربی به آنها کمک شایانی در انتخاب های درست و اصولی و تقویت روحیه داشته است.

خیلی مفید خواهد بود در صورتیکه فردی آگاه و خوشبین در مسیر کاری و ایده خود بیابیم ،سعی کنیم از او بخواهیم در راستای حرکت در مسیر ایده های ما به عنوان مربی عمل نموده و ارزیابی کارهای ما از دید یک نفر غیر از خودمان نیز مورد تحلیل قرار گیرد.

منبع:مجله راهنمای شهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا