دانستنی های کسب و کار

اطلاعاتی در خصوص شغل برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی

تصور اینکه امروز بتوانیم مدت زیادی بدون برق زندگی کنیم بسیار سخت و رنج آور است ، نه تنها در خانه و منزل همه ما بلکه در محیط های کاری و موسسات و اداره جات نیز نبود برق در خیلی از موارد اختلال اساسی در کارها ایجاد می‌کند .

برق و حواشی استفاده از آن به شدت به بسیاری از ارکان زندگی و کاری ما گره خورده و مسلما خدمات مختلف و وسایل و ابزار خدمات‌رسانی این پدیده مهم نیز در همین راستا از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی
برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی

در تمامی دنیا و کشور ما ایران از مدارس گرفته تا دانشگاه و مراکز فنی حرفه ای رشته های مختلف برق بسیار پر استقبال می باشد.کسانی که با آگاهی وارد این عرصه می‌شوند معمولاً در شغل خود موفقیت‌های قابل قبولی کسب می‌کنند اما صرفنظر از مراکز آموزشی هیچ‌کدام از افرادی که در سطوح مختلف وارد این صنعت می شوند ازخدمات برقکاری ساختمانی و یا برق های صنعتی و همچنین در حد پیشرفته انتقال برق و سایر خدمات منکر تجربه کاری نخواهند بود و همگی به کار کردن کارآموزی برای کسب تجربه توصیه می‌شوند.

 

علیرغم اینکه اکثر افراد از برق تصور های ساده ای مانند یک سیم کشی ساده و چند لامپ را دارند اما باید بدانیم نه تنها در پروژه های ساختمانی و منازل و اماکن معمولی امروزه برق کاری با گذشته تغییرات زیادی دارد بلکه در برق های صنعتی و امور برق های ماشین آلات صنعتی برقکاری های پیشرفته و پیچیده ای وجود دارد که علاقمندان به این صنعت با کسب مهارت در این مسیر نه تنها می‌توانند مشکلات بخش های مختلف مانند صنعت را حل و فصل کنند بلکه از درآمد قابل قبولی نیز برخوردار شوند .

برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی

برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی
برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی

یکی از مهمترین خصوصیات یک برقکار حرفه ای و با تجربه نظم و انضباط و احتیاط است. افراد با تجربه خوب می دانند که برق پدیده بسیار خطرناکی است که تحت هیچ عنوان اشتباه آسانی ندارد.

بنابراین یک برقکار حرفه‌ای در اولویت کارهای خود به دستورالعمل های حرفه ای و کاری ، دقت لازم را خواهد داشت یکی دیگر از نکات مهم یک برقکار نیازمندی به یک بدن ورزیده و با آمادگی های لازم است های مختلف و همچنین در بسیاری از موارد کار در ارتفاع همراه همیشگی این شغل است که می باید افراد علاقمند خود را برای این کار همیشه آماده نگه دارند.

 

معمولا اکثر افراد در رشته برق کاری به خصوص برقکاری های ساختمانی تمایل به کار در روشنایی روز دارند تا بتوانند تست‌هایی که مد نظر دارند به خوبی انجام دهند و معمولاً ساعات کاری این افراد در روشنایی روز خلاصه خواهد شد.
یک برقکار حرفه‌ای معمولاً وظایفی دارد می‌تواند با توجه به دانش و تجربه خود آنها را به بهترین نحو ممکن به انجام برساند بخشی از این وظایف عبارتند از :

برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی
برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی

– طراحی سیستم های مورد نیاز برای برق کشی
– بررسی مسائل ایمنی برای حین کار و همچنین لحاظ مسائل آینده در حین استفاده افراد
– محاسبه بهترین مثال فنی برای استفاده از الگوهای مناسب و استاندارد
– تاکید به استفاده از بهترین اجناس و مرغوب ترین آنها با توجه به حساسیت های برق و استفاده درازمدت از این خدمات ( البته در خیلی موارد کارفرما ها اعمال نظرهای مختلفی در این خصوص انجام میدهند)
– نیازسنجی افراد و اماکن برای ایده آل ترین و راحت ترین ابزار برقی در دسترس به خصوص در برق کشی های ساختمانی مختلف
– پیش بینی برای تعمیرات و انتخاب روش هایی برای سیم کشی ها و برق کاری هایی که در حالت تعمیرات در آینده مورد نیاز افراد کمتر دچار مشکل شوند
– محاسبه روشنایی و تلاش برای حداکثر بهره وری در نصب وسایل برقی
– متناسب با خواست کارفرما و اقتضای شرایط کاری پیشنهاد سیستم های هوشمند برق کاری و استفاده از تجهیزات جدید برای راحتی و ایجاد شرایط ایده‌آل استفاده کنندگان

 

نکاتی در خصوص فروشگاه های الکتریکی و لوازم برقی

 

معمولاً ارائه‌دهندگان خدمات برقی کالاهای مورد نیاز به این رشته را خود تامین می کنند و بسیاری از آنان در کنار ارائه خدمات برقی به صورت حرفه ای، دارای فروشگاه هایی برای ارائه لوازم برقی نیز هستند البته برخی از افراد نیز با افتتاح یک فروشگاه لوازم برقی و یا همان الکتریکی به اطلاعات در حد نیاز فروش محصولات بسنده کرده و تکنسین های مختلف حرفه ای و نیمه حرفه ای را در شرایط درخواست مشتریان برای خدمات برقکاری به صورت کلی به کار می گیرند.

 

معمولا شغل لوازم برقی یک شغل پویا و با تحرک است و همیشه مورد نیاز مردم خواهد بود، البته در برخی از محیط ها که ساخت و ساز ها بیشتر می باشد مسلماً ممکن است این افراد با خریدهای کلی‌تر مردم برای ساختمان سازی های خود روبرو باشند اما در صورتی که مانند بسیاری از افراد باتجربه شرط انصاف در کاسبی رعایت شود، بسیاری از مردم و تکنسین های مختلف برقکار سفارش های لوازم برقی خود را صرف نظر از بُعد مسافت با آنها خواهند داد .

برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی
برقکاری ساختمان و لوازم الکتریکی

دو نکته در شغل لوازم برقی یا همان فروشگاه الکتریکی مهم است که بهتر است افراد دارای این فروشگاه ها آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
اولاً چون بحث برقکاری در استفاده های از مصارف خانگی گرفته تا شرایط دفاتر کاری و اماکن تجاری و بخش‌های صنعتی بسیار مهم است عرضه جنس های مرغوب که با ایمنی استفاده کنندگان سر و کار داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.
در خیلی مواقع با اختلاف قیمت های مناسب می تواند جنس های بهتری به دست مشتریان ارائه نمود ، تا آنها زمان استفاده بلند مدت از مشکلات و خطرات غیر ایمنی این گونه وسایل به دور باشند.

دوم یکی دیگر از دلایل در موفقیت فروشگاه لوازم برقی و الکتریکی، کامل بودن اجناس آنهاست چرا که با سرعت رشد تکنولوژی های مختلف همانند همه بخش‌های زندگی وسایل برقی از تنوع و مدل‌های کارآمدی برخوردار می‌شوند که در صورت ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه با مشتریان می توان وسایل بهتر و با قیمت های مناسب تری به آنان ارائه نمود تا هم مشتریان از خرید و دریافت خدمات راضی باشند و هم صاحب این فروشگاه های کلی و جزئی لوازم برقی با حاشیه سود های مناسب روبرو شوند .

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که وسایل برقی مصرف یکباره برای خانواده ها و محیط های کاری نخواهد داشت و چنانچه مشتریان از خریدهای خود از فروشگاه های اشاره شده راضی باشند مسلماً حتی با وجود قبول زحمت کمی بیشتر مانند کمی راه دورتر به فروشگاه لوازم برقی همیشگی خود در خرید وفادار خواهند.

البته در شرایط کنونی که بسیاری از کسب و کارها به سمت بازارهای دیجیتال راه پیدا کرده‌اند و مردم هم از این شرایط به تدریج استقبال بیشتری انجام می‌دهند حضور و فعالیت جدی در فضا و بستر اینترنت و حتی سفارش طراحی سایت نیز می تواند در بلند مدت کمک شایانی به خلاهای رقابت این دسته شغلی برای صاحبین آنها داشته باشد.


باعث خرسندی است که مشهد یکی از مهمترین قطب های تولید و خدمات حرفه‌ای برقی در کشور است و بسیاری از فروشگاه های لوازم الکتریکی و برقی در مشهد و خراسان حتی از کشورهای همسایه نیز مشتریان متفاوتی دارند.

شما در لینک زیر می توانید بخشی از فروشگاه های لوازم برقی ساختمانی و صنعتی در مشهد را مشاهده فرمایید .

لوازم برقی و الکتریکی های مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا