گردشگری

بررسی وضعیت گردشگری کشورهای دنیا

کدام کشورها بیشترین نرخ گردشگری را دارند؟
طبق گزارشات ، فنلاند با ۷.۵ سفر به ازای هر فرد در کل در صدر جدول قرار دارد. بعد از فنلاند ایالات متحده و سوئدی ها بیشترین نرخ گردشگری را دارند دارند .
مردم فنلاند به دلیل درآمد بالا بیشترین مسافرت های داخلی و برون مرزی را انجام می دهند. ویژگی های فرهنگی آن ها همچنین باعث می شود که آن ها همه جا افراد قابل قبولی باشند ، زیرا آنها گرم ، صمیمی و دارای فرهنگ مسافرتی هستند.

بررسی وضعیت گردشگری

گردشگری
گردشگری

مردم آمریکا به دلیل متنوع بودن موقعیت جغرافیایی کشور و میراث فرهنگی غنی ، سفرهای داخلی بیشتری را در مقایسه با این کشور انجام می دهند. علاوه بر این ، آن ها ترجیح می دهند فقط کشور خود را کاوش کنند.

سوئد همچنین یک کشور عالی برای اقامت است و دلیل آن امنیت و کیفیت زندگی مردم کشور سوئد است و به همین دلیل آن ها بیشترین سفرهای داخلی را انجام می دهند.

دانمارک بهترین مکان برای مسافرت است زیرا به راحتی قابل دسترسی است و افراد می توانند از طریق هوا ، ریلی ، دریا و جاده به سایر مناطق سرزمین های اسکاندیناوی ، اروپا و آمریکای شمالی بروند.
بیشتر آمریکایی ها سفرهای داخلی را ترجیح می دهند زیرا هزینه سفر خارجی کاملاً بالاست. علاوه بر این ، با توجه به فرهنگ کار خود ، آنها تعطیلات کمتری دارند و به همین علت بازدید از دوستان و خانواده ، سفرهای داخلی را ترجیح می دهند .

رده بندی نرخ گردشگری کشورها

فنلاند ۷.۵۰
ایالات متحده. ۶.۷۰
سوئد ۶.۰۰
دانمارک ۵.۳۰
نروژ ۵.۲۰
هنگ کنگ ۴.۳۰
نیوزیلند ۴.۳۰
کانادا ۴.۱۰
استرالیا ۳.۸۰
فرانسه ۳.۵۰

بررسی وضعیت گردشگری
بررسی وضعیت گردشگری

کدام کشورها بیشترین درآمد را از گردشگری کسب می کنند؟

اگرچه ایالات متحده بین کشورهایی که بیشترین گردشگر را جذب می کنند در رتبه سوم قرار دارد اما نسبت به سایر کشورها بیشترین درآمد را از گردشگری کسب کرده است ، این رقم ۲۹۹ میلیارد دلار بوده است . در رتبه دوم ، اسپانیا کمتر از یک سوم درآمد گردشگری آمریکا یعنی چیزی حدود ۹۶ میلیارد دلار کسب کرده است ، این رقم نسبتاً متوسط ۸۳۱ دلار برای هر شخص از ۸۲ میلیون ورود گردشگر است. فرانسه پنج میلیون بازدید کننده بیشتر از اسپانیا دریافت کرد اما در کل درآمد کمتری کسب کرد ، ۸۶ میلیارد دلار که ۱۰ میلیارد دلار کمتر از اسپانیا بود .
آمریکا ۲۹۹ میلیارد دلار
اسپانیا ۹۶ میلیارد دلار
فرانسه ۸۶ میلیارد دلار
تایلند ۸۱ میلیارد دلار
انگلستان ۷۲ میلیارد دلار
ایتالیا ۶۲ میلیارد دلار
استرالیا ۵۹ میلیارد دلار
آلمان ۵۷ میلیارد دلار
ماکائو (چین) ۵۱ میلیارد دلار
ژاپن ۴۸ میلیارد دلار

چرا گردشگری اهمیت بالایی دارد؟

گردشگری یکی از بزرگترین صنایع در حال رشد است که باعث درآمد بیشتر ، فراهم آوردن تعداد زیادی فرصت شغلی و یک راه مناسب برای پیشرفت کشورها است. گردشگری به شهرت کشورها در سراسر جهان کمک می کند و یک صنعت بسیار گسترده ، پر جنب و جوش ، پویا و رو به رشد است.
تعریف سازمان جهانی گردشگری از این صنعت که در سال ۱۹۹۵ منتشر کرد:
«مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است. البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود . »

اما فواید آن چیست؟

به ایجاد درآمد بیشتر در کشور کمک می کند.
می تواند در مدت زمانی کوتاهی کشور را تغییر دهد.
گردشگری به فراهم آوردن انواع بی شماری از منابع انسانی در کشور کمک می کند.
یک راه مناسب برای توسعه و شهرت کشور در جهان است
برای صنایعی مانند کشاورزی بسیار مفید است
فرصت شغلی در بخش های مختلف در اختیار افراد قرار می گیرد

منبع:مجله راهنمای شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا