گردشگری

مکان های دیدنی تور مالزی

مناطق گردشگری مالزی

مالزی یکی از توریست پذیرترین کشور های آسیا است و مناطق گردشگری مالزی از محبوب ترین تورها در بین مردم کشور ما می باشد که هر سال تور مالزی بلیط های زیادی را به خود اختصاص می دهد .
برای اینکه بیشتر با مناطق گردشگری مالزی آشنا شوید به برخی از مکان های دیدنی آن می پردازیم.

غار گوزن

غار گوزن در پارک ملی Gunung Mulu در بورنو مالزی واقع شده اند . وسعت راه ورودی این غار به حدی زیاد است که ردهء دوم را در جهان به خود اختصاص داده است و می تواند حدود ۴۰ بوئینگ ۷۴۷ را در خود جای دهد ، بدون اینکه بال های آنها را با هم تداخل کند . ورودی این غار پوشیده از گیاهان می باشد و صخره های آن اشکال عجیب و جالبی دارد و از جذابیت های دیگر این غار دسته های پرجمعیت از خفاش ها می‌باشد . گوزن‌های بومی که در این پارک وجود دارد، سال‌هاست که از این غار برای پناهگاه ود استفاده می‌کنند تا از حیوانات وحشی و باران‌های شدید استوایی در امان باشند. به همین علت ، این غار گوزن نام‌گذاری شده است.

جزایر Perhentian

در سواحل شمال شرقی مالزی نه چندان دور از مرز تایلند واقع شده است. جزایر Perhentian مکانی استثنایی برای سفر در مالزی است . آنها دارای برخی از زیباترین سواحل جهان و غواصی عالی با اسکان بسیار ارزان هستند . دو جزیره اصلی عبارتند از: Beshent Besar (“Perhentian Big”) و Perhentian Kecil (“Perhentian Small”). هر دو جزیره دارای سواحل شنی سفید رنگ با حاشیه ای از نخل هستند که از بهترین مناطق گردشگری مالزی هستند .

برجهای دوقلوی پتروناس

این برج ها در کوالالامپور از بلندترین ساختمان های جهان قبل از کنار زده شدن در سال ۲۰۰۴ توسط برج تایپه ۱۰۱ بودند . با این حال ، برجها هنوز هم بلندترین ساختمانهای دوقلوی جهان هستند. برج های ۸۸ طبقه عمدتاً از بتن مسلح ساخته شده است ، با نمای فولادی و شیشه ای طراحی شده که شبیه به نقوش موجود در هنر اسلامی ، بازتابی از دین مسلمانان مالزی است . برجهای دوقلوی پتروناس دارای یک پل آسمانی بین دو برج در طبقه ۴۱ و ۴۲ هستند .

تور مالزی

برج دوقلو پتروناس
برج دوقلو پتروناس

 

کوه کینابالو

با ارتفاع قله ۴۰۹۵ متر (۱۳۴۳۵ فوت) ، کوه کینابالو بلندترین کوه بورنئو است. این کوه به دلیل تنوع زیستی بی نظیر در سراسر جهان شناخته شده است. بیش از ۶۰۰ گونه سرخس ، ۳۲۶ گونه پرنده و ۱۰۰ گونه پستاندار در کوه کینابالو و اطراف آن شناسایی شده اند. قله اصلی کوه می تواند به راحتی توسط شخصی که از لحاظ جسمی شرایط خوبی را برخوردار باشد ، فتح شود و نیازی به تجهیزات کوهنوردی نیست اگرچه کوهنوردان باید در همه زمان ها با تجهیزات همراه باشند. این کوه از زیباترین مناطق گردشگری مالزی است.

Pulau Tioman

جزیره ای کوچک است که در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی واقع شده است. در دهه ۱۹۷۰ ، مجله تایم آن را به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان انتخاب کرد. از آن زمان گردشگران سفرهای زیادی به این جزیره رفته اند. این جزیره توسط صخره های مرجانی سفید بیشماری احاطه شده است و این در حالی است که فضای داخلی آن بصورت متراکم جنگلی ساخته شده است ، اماکن مسکونی برای غواصان موجود است. بیشتر بازدیدکنندگان در بازه زمانی (نوامبر تا فوریه) بازدید می کنند ، و تیومن می تواند در زمان های دیگر عملاً متروک شود.

Taman Negara

Taman Negara که به معنی “پارک ملی” در مالزی است ، یکی از قدیمی ترین جنگل های باران گرمسیری در جهان است. این شهر دارای درختان انبوه ، آبشارها ، پیاده روی های جنگلی در مسافت های مختلف و طولانی ترین پیاده روی دارای سایبان در جهان است. چندین مسیر بازدید کننده این امکان را برای بازدید از جنگل بدون راهنما فراهم می کند. پارک ملی یک پناهگاه برای گونه های در معرض انقراض مانند فیل آسیایی ، ببر ، پلنگ و کرگدن است ، اما تعداد آنها کم است. بعید نیست که چیزی بیشتر از پرندگان ، گوزن های کوچک ، مارمولک ها ، مارها را ببینید.

جرج تاون

جرج تاون که پس از پادشاه جورج سوم ، پادشاه انگلیس نامگذاری شده است ، در گوشه شمال شرقی جزیره پنانگ واقع شده است. بیشتر جمعیت جورج تاون چینی هستند. به دلیل کنترل دقیق ، جورج تاون بسیاری از خانه های قدیمی دوران استعماری خود را تا امروز حفظ کرده است. این رسما به عنوان یک منظره ی معماری و فرهنگی بی نظیر در جنوب شرقی آسیا به رسمیت شناخته شده است. جرج تاون از بهترین مناطق گردشگری مالزی می باشد.

تور مالزی

جرج تاون
جرج تاون

 

منبع:مجله راهنمای شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا