دانستنی های کسب و کار

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

مشاوره کردن یکی از ارزش‌های مهم انسانی است. همه جای دنیا با هر فرهنگ و ملیتی آن را ارزشمند می دانند.
مشاوره کردن ها در عرصه های مختلف زندگی از زمانی که معمولاً افراد بالغ می شوند و در نظر دارند امور زندگی خود را در دست بگیرند رنگ و بوی پررنگ‌تری می‌گیرد اما امان از زمانی که شور و حال جوانی و یا احیاناً در برخی از افراد حتی با گذشت سن و سال، اتکا به دانش و تجربه خود مسیرهای اشتباهی شروع و طی شود.

قوی ترین و موفق ترین مجموعه های دنیا اعم از تجاری ، اجتماعی و حتی دولتی نسبت به جایگاه مشاوره اهمیت ویژه قائل هستند و پس از سالها کسب تجربه و آزمون و خطا در این خصوص در وجود مشاور شکی نداشته و تنها برای انتخاب مشاور از بین افراد مدعی و با تجربه گفتگو ها را ادامه می دهند.
مشورت کردن از محتوای با مضمون با هم بودن استنباط می‌شود و این مسلما عکس تنهایی و بخصوص تکروی خواهد بود.

مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

در سال‌های اخیر در کشور ما در خیلی از بخش‌ها مانند تشکیل زندگی جوانان کانون‌های مشاوره پررنگ تر عمل نموده و در خیلی موارد که افراد به نتایج این مشاوره‌ها اهمیت می دهند مسلماً نتایج بهتر و مطمئن تری خواهند گرفت چرا که مشاوران علاوه بر دانش تخصصی در زمینه های مربوط خود به صورت تخصصی تجارب زمینه های مزبور را نیز بررسی و گرد هم آورده اند .

 

اما در خصوص کسب و کارها و راه اندازی کسب و کار جدید و یا تغییر در کسب و کار فعلی به منظور بهره وری بیشتر و ایجاد درآمد بهتر مسلماً مشورت گرفتن در ابعاد مختلف این مسیر می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته و در خیلی موارد مسیرهایی را برای افراد کوتاه تر نماید.
یک کسب و کار معمولا از یک ایده پردازی شروع شده و سپس ایجاد یک استراتژی برای راه اندازی و پیشبرد کار در ادامه ارکان اصلی این مسیر را تشکیل می دهند .

اما به مهمترین بخش یک کسب و کار که خواهیم رسید معمولا افراد از مشورت گرفتن طفره می روند و آن بخش استراتژی فروش و بازاریابی خواهد بود و البته بازاریابی برای تمام مشاغل دنیا اصلی‌ترین اهرم موفقیت و ماندگاری و توسعه برای آن کسب و کار است و سالها مطالعه و تدوین قوانین متعدد عمومی و همچنین تخصصی برای هر کار و هر جامعه ای به منظور راهگشایی برای کسب و کارها خواهد بود که متخصصین متعددی در این زمینه با کسب دانش و به خصوص تجربه کافی برای مشاوره می‌توانند از یک کسب و کار از بین رفته یک کسب و کار موفق و درجه یک بسازند.

مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

بسیاری از کسب و کارهایی که در یک دوره رکود باعث ناامیدی صاحب خود می شوند و البته منجر به از بین رفتن آن کسب و کار شده که با ضررهای مادی و بخصوص معنوی زیادی توام خواهد شد می‌توانند با یک مشاوره صحیح با متخصصین این امر به کسب و کار متعادل و چه بسا به شدت سودآور تبدیل شوند .

در سال های اخیر یکی از اشتباهات صاحبان کسب و کارهای سنتی تکیه بر دیوار چرخش همیشگی دخل و خرج آنان است ، غافل از اینکه با سرعت زیاد تغییر در همه ارکان زندگی به خصوص در کشور ما آن‌گونه دیوارها که خیلی ها با اسم این به آن تاکید نموده اند چه بسا به شکل نامحسوس فرو ریزد و فضایی به وجود آورد که نتواند به راحتی جبران مشکلات را در این مسیر نمود.

در حال حاضر خیلی از ما می توانیم تعدادی از کسب و کارهای قدیمی و به اصطلاح استخوان دار را سراغ بگیریم که دچار چنین مشکلاتی شده اند و به اصطلاح از جیب می خورند بسیاری از تعدیل کارکنان و همچنین کوچک‌کردن کسب و کار و یا تعطیلی برخی از شعبه‌های آنها ثمره این ناسازگاری با شرایط جدید است که مسلما بایستی از افراد خبره در جهت مشاور ابتدا برای باقی ماندن و سپس بهبود شرایط کسب و کار استفاده گردد .

در برخی از دوره های زمانی به خاطر مشکلات اقتصادی ممکن است نیاز ها در جامعه تغییراتی نموده باشد اما به طور معمول اکثر نیازهای جامعه به قوت خود باقی است و تنها این رقابت‌ها است که ، گویی را از کف دیگران می رباید.

برخی از کسب و کارها با ایجاد استراتژی قوی و استفاده از متخصصین فن این موضوع روزبه‌روز علیرغم شرایط اقتصادی فعلی رو به گسترش بوده و سهم بیشتری از بازار را در رسته خود به دست می آورند و این دقیقا همان جایی است که بسیاری از متضررین این کسب و کارها به دنبال جواب های خود می گردند.


باید یادمان باشد اگر با شرایط پیشرفت جامعه و وجود تکنولوژی‌های مانند مختلف نتوانیم به صورت اصولی همگام شویم نمی‌توان انتظار ماندگاری در عرصه کسب و کار خود را داشته باشیم البته برخی از عوامل را به صورت محدود انجام می‌دهیم غافل از اینکه نتایج دلخواه رعایت نمی‌شود .تغییرات را بی ثمر می دانیم در حالی که اینگونه تغییرات و تطبیق با شرایط جدید بایستی با نظر کارشناسان و با توجه به رشد ،رشته هر کدام از کسب و کارها متناسب پیش برود تا نتایج مطلوب رعایت گردد .

راه اندازی کسب و کارها چه به صورت سنتی و یا شیوه‌های جدید برای اطمینان از صحت مسیر پیشروی نیاز به مشاوره‌های مختلف از مشورت با افراد قدیمی و با تجربه گرفته تا مشاوره با متخصصین کسب و کارها و متخصصین بازاریابی و فروش خواهد داشت .
در صورت تمایل و بهره گیری از تجربه ۲۰ ساله کارشناسان مجموعه گسترش بازار می توانید در قدم اول مشاوره های رایگانی در این باب دریافت نمایید.کافیست به تلفن شماره ۰۹۰۱۹۷۲۹۰۱۹ آقای محمدی پیامی مبنی بر دریافت مشاوره کسب و کار ارسال نموده تا با یک مشاوره رایگان زمینه های بعدی برای دریافت مشاوره های تخصصی در صورت تمایل شما فراهم گردد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =

دکمه بازگشت به بالا