دکوراسیون

سبک زندگی مینیمالیسم چگونه است؟

ساده‌گرایی یا همان مینیمالیسم (به انگلیسی: Minimalism)‏ مکتبی هنری است که پایه و اساس آن بر سادگی است که این ساده پسندی می تواند در بیان باشد یا سبک زندگی و حتی خلق آثار هنری و به طور خلاصه می توان گفت که مینیمالیسم به معنی با حداقل ها زندگی کردن است.این افراد به کمترین ها قانع هستند.
مینیمالیسم راهی برای متوقف کردن سبک زندگی تجمل گرایی است. در جامعه ای زندگی می کنیم که به انباشتن چیزهای گران قیمت اطراف خود افتخار می کنیم و درگیر مصرف گرایی ، آشفتگی و بدهی هستیم انگار که هیچ معنا و مفهومی دیگر در جهان باقی مانده است.
مینیمالیسم زاییده هنرمندان روسی بعد از انقلاب اکتبر روسیه می باشد که درواقع ساختارگرا بودند و گرایش عمیقی به خلاصه‌ نمایی در اشکال هندسی داشتند. مثل مالویچ با اثر معروفش به نام «سفید روی سفید».

مینیمالیسم
مینیمالیسم

ریچارد هالووی می گوید سادگی و شفافیت صفاتی هستند که به زندگی ما قدرت و نشاط و شادی می بخشد
مینیمالیسم یعنی تنها با چیزهایی زندگی کنید که واقعاً به آنها نیاز دارید و عوامل حواس پرتی و وسایل اضافی را حذف کنید تا بتوانید روی چیزهایی که بیشتر از همه اهمیت دارند تمرکز کنید.
فرهنگ مدرن این دروغ را در ذهن ما ساخت که زندگی خوب در تجمع وسایل و در اختیار داشتن هرچه بیشتر یافت می شود. آنها معتقدند که هرچه بیشتر بهتر است و در این تفکر هستند که می توان شادی را در یک فروشگاه خریداری کرد.
اما آنها در اشتباه هستند. مینیمالیسم مصرف گرایی را پشت سر می گذارد و در جاهای دیگری به دنبال شادی می گردد و این امکان را به ما می دهد تا همه آنچه را که قبلاً در اختیار داشتیم بهتر ببینیم و به ما یادآوری می کند که سپاسگزار آن ها باشیم.

سبک زندگی مینیمال

 

مزایای مینیمالیسم چیست؟
از دغدغه های مالی خلاص می شوید
شادتر و با استرس کمتری زندگی می کنید
مینیمالیسم آزادی از شیدایی دنیای مدرن است.
دنیای ما شتابان پیش می رود. ما خیلی عجله و استرس داریم. ساعت های طولانی کار می کنیم تا بدهی ها را بپردازیم و هر روز عمیق تر درگیر آن می شویم.
مینیمالیسم ریتم زندگی را آرام تر می کند و ما را از این هیستری مدرن که باید سریعتر زندگی کنیم رها می کند و تلاش می کند فقط ملزومات را حفظ کند.
ما در جهانی زندگی می کنیم که افراد مشهور را بت می کنند. آنها برای مجلات عکاسی ، مصاحبه در رادیو و تلویزیون انتخاب می شوند. زندگی آنها به عنوان استاندارد نمایش داده می شود و مورد توجه همه قرار می گیرند. افرادی که زندگی ساده ای دارند ، به همان اندازه مورد حمایت رسانه ها نیستند زیرا آن ها متناسب با فرهنگ مصرف گرایی نیستند که توسط شرکت ها و سیاستمداران ترویج داده می شود.مصرف گرایی در واقع یک شادی دروغین است.

مینیمالیسم
مینیمالیسم

مینیمالیسم و آرامش ذهنی بیشتر

هنگاهی که به دارایی های مادی دست پیدا می کنیم همیشه استرس داریم زیرا می ترسیم آن ها از دست بدهیم. با مینیمالیسم وابستگی خود را به این چیز ها کم می کنید و در نتیجه ذهنی آرام خواهید داشت .

آیا زندگی مینیمالیستی کسل کننده است؟

زندگی مینیمالیستی اصلا کسل کننده نیست درواقع باعث می شود چیزهایی که ما را از وقت گذراندن با عزیزانمان دور می کند ، از بین برود. هنگامی که خود را از شر موارد غیرضروری خلاص کردیم حالا می توانیم تصمیم بگیریم که چه چیزی زندگی ما را تعریف کند.
بحث مینیمالیسم بسیار گسترده است و ردپای آن در ادبیات و موسیقی نیز وجود دارد و اینجا سعی کردیم فقط نیم نگاهی به آن بیندازیم و در حوزه سبک زندگی آن را به طور خلاصه بررسی کردیم .

 

منبع:مجله راهنمای شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفت =

دکمه بازگشت به بالا