سلامت

۵ خوراکی که رژیم لاغری شما را خراب نمیکند

رژیم لاغری برای کسانی که در مسیر آن قرار دارند معمولا فکر و ذکر روز و شبشان خواهد بود. صرفنظر دستورات غذایی لیست شده توسط مشاور افراد، همیشه این نگرانی در خصوص برنامه رژیم لاغری و یا رژیم لاغری سریع و موثر وجود دارد که این خوراکی و آن خوراکی آیا تناسب کالری بدنم را به هم نخواهد زد .
البته گاهی مشاوره های نادرست اطرافیان و افراد غیر متخصص که باعث به هم خوردن رژیم موثر افراد می شود متأسفانه انگیزه آنان را در این مسیر سازنده از بین خواهد برد .

رژیم لاغری
رژیم لاغری

برخی از خوراکی ها که معمولا افراد متخصص از آنها و یا تعدادی از آنها در برنامه رژیم لاغری بهره می‌گیرند برخلاف ظاهرشان تاثیر نابجایی در مسیر لاغری افراد نخواهد داشت و چه بسا ممکن است تعدادی از آنها برای تنظیم متابولیسم و تعادل ریزمغذی‌های لازم بدن مفید اعلام شود .
در این مطلب مجله راهنمای شهر به ۵ خوراکی که می توان در این قالب از آنها بهره برد اشاره خواهیم نمود .

۱- بادام
بادام معمولاً ترکیبی از چربی‌های سالم و پروتئین را برای بدن فراهم می کند . بادام سرشار از ویتامین E و چربی‌های اشباع نشده بوده که به میزان اچ دی ال بدن کمک کافی را خواهد نمود .

رژیم لاغری

۲- پاپ کورن
اگر به دنبال غذای میان وعده ای با قیمت مناسب هستید و از سوی دیگر نمی خواهید نگرانی را در رژیم خود بکشید پاپ کورن را مد نظر داشته باشید. معمولاً سه فنجان پاپ کورن می تواند غلات مورد نیاز یک وعده غذایی شما را تامین نماید. اما به خاطر داشته باشید از پاپ کورن های چرب که با کره سرخ می شوند پرهیز کنید .

رژیم لاغری
رژیم لاغری

۳- پیتزا
کمی جای تعجب خواهد داشت که پیتزا چگونه در رژیم لاغری می تواند مضر نباشد . البته به شرطی که پیتزای رژیمی خاصی را پیدا کنید که با نیت کالری کمتر آماده شده و یا خود دست به کار شوید و معمولاً سبزیجات و غلات و همچنین پنیر کافی در اینگونه پیتزا با آگاهی داشتن از کالری کمتر می‌تواند یکی از وعده‌های غذایی شما را تشکیل داده و برنامه رژیم لاغری موثر شما را خراب نکند .

رژیم لاغری
رژیم لاغری

۴ – ژلاتو
ژلاتو به نوعی بستنی ایتالیایی گفته می‌شود که میزان خامه آن نسبت به بستنی های عادی کمتر است . این موضوع سبب می شود که میزان کالری آن نسبت به بستنی تا ۴۰ درصد کاهش پیدا نموده و در مسیر رژیم شما ایرادی را فراهم نکند. همراه این خوراکی برای تامین نیازبدن میتوان تعدادی از دانه های خوراکی مفید مانند بادام نیز مصرف نمود .

۵- شکلات
حتماً شما نیز از مزایای شکلات مطالب زیادی شنیده اید، البته به شرط حفظ تعادل در مصرف آن . شکلات باعث بهبود حال افراد می شود و همزمان به برخی از متابولیسم های بدن نیز یاری می رساند و از سوی دیگر انتخاب شکلات های خالص تیره و کاکائویی که افزودنی های دیگری همراه نداشته باشد، معمولاً از میزان کالری متناسبی برخوردار است و این خوراکی عملاً نه تنها در رژیم لاغری افراد خللی وارد نمی کند بلکه می تواند عوامل مفیدی را نیز برای بدن سبب شود .

خاطر نشان می سازد که برنامه رژیم لاغری موثر نیاز به مداومت برنامه‌ریزی‌های متخصصین این امر دارد که با توجه به پیشینه افراد مختلف و سبک زندگی شان دستورات مختلفی را به ارمغان خواهد آورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا