روانشناسی

چگونه تغییرات مثبت در سبک زندگی خود ایجاد کنیم؟

آیا احساس کرده اید که انگیزه کافی ندارید تا از رخت خواب خود بلند شوید؟ آیا احساس می کنید که دیگر علاقه ای به ورزش کردن ندارید ؟ گاهی اوقات دچار یکنواختی می شویم و زندگی ما کسل کننده می شود زیرا به هر دلیلی نیروی محرکه خود را از دست داده ایم . شما به یک سری تغییرات مثبت در سبک زندگی خود نیاز دارید .

لحظات کوچک را نادیده نگیرید

وقتی انتظار زیادی از خود داشته باشید سبب کمبود انگیزه شما می شود . در زندگی روزمره ما ، موارد مثبت زیادی وجود دارد که ممکن است غالباً از آنها غافل شویم و قدردانی نکنیم . وقت آن است که به این لحظات حتی کوچک نگاه ویژه تری کنیم تا ببینید که زندگی شما یکنواخت نیست . برای تغییرات مثبت در سبک زندگی خود باید در سبک تفکر و نگاه خود نیز تغییر ایجاد کنید .

غذای سالم بخورید

به نوع غذایی که روزانه می خورید اهمیت زیادی بدهید زیرا عادت های غذایی شما تفاوت عمده ای در سبک زندگی شما دارد . بنابراین ، ضروری است که غذای سالم و با کیفیت بخورید که به طراوت شما در طول روز کمک می کند . غذاهای تقویت کننده خلق و خوی مانند جو ، نارگیل و میوه های سرشار از ویتامین C را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید . به یاد داشته باشید که غذاهای پر قند و سدیم می توانند شما را بداخلاق و مضطرب کند .

خود را به ورزش منظم عادت دهید

برای فعال نگه داشتن بدن و هوشیاری خود باید مدتی از تایم روزانه خود را به ورزش کردن اختصاص دهید . ابتدا حدود ۱۵ دقیقه بدن خود را گرم کنید سپس ورزش کنید و به تمرینات سرگرم کننده ای مانند زومبا ، ایروبیک و یا پیلاتس بپردازید .

تغییرات مثبت در سبک زندگی
تغییرات مثبت در سبک زندگی

برای کارهای روزمزه خود برنامه ریزی کنید

درک این نکته بسیار مهم است که شما نمی توانید همه کارهای خود را در یک روز انجام دهید .کارهای روزانه خود را برنامه ریزی کنید بدون اینکه خودتان خیلی آن را سنگین کنید . مواردی را که فکر می کنید مهم نیستند حذف کنید تا آرامش روحی شما را مختل نکند .اگر می خواهید تغییرات مثبت در سبک زندگی خود ایجاد کنید باید بدانید که این اتفاق در عرض یک روز رخ نمی دهد.

آنچه را که دوست دارید انجام دهید

بد نیست که یک سرگرمی برای خودتان انتخاب کنید . این مهم است که آنچه را دوست دارید انجام دهید مثلا دوست دارید گیتار یاد بگیرید؟ بروید کلاس های گیتار ثبت نام کنید . آیا می خواهید مهارت های آشپزی خود را افزایش دهید ؟ کتاب های آموزش آشپزی بخرید و هر روز سعی کنید غذاهای جدید بپزید .

خود را در آغوش بگیرید

ضروری است که هر روز از خود قدردانی کنید . به جای آنکه به چیزهایی که در اختیار ندارید فکر کنید نسبت به آنچه که دارید احساس رضایت کنید . به خودتان در آینه نگاه کنید و ببینید که چقدر فوق العاده هستید زیرا تا خودتان این را نبینید دیگران نیز نمی بینند .
بر آینده متمرکز شوید
شکست های گذشته به راحتی می تواند شما را در خود غرق کند و از آینده باز بدارد. با این حال ، این آینده است که پیش روی شماست و زندگی شما را تعیین می کند. بر آینده خود تمرکز کنید و برای آن برنامه ریزی کنید همچنین از شکست ها نیز درس بگیرید .

چرا باید تغییرات مثبت در سبک زندگی خود بدهیم؟

روال ثابت زندگی بعد از مدتی یکنواخت می شود. فشارهای مداوم کاری و سایر مسئولیت ها همه انگیزه شما را از بین می برد. پس مدتی را به خودتان استراحت دهید تا بتوانید دوباره برای ادامه مسیر خود ریکاوری کنید .
با یک سری تغییرات مثبت در سبک زندگی خود می توانید به طور کلی مسیر آن را عوض کنید و قطعا شاهد نتایج آن خواهید بود

تغییرات مثبت در سبک زندگی
تغییرات مثبت در سبک زندگی

 

 

منبع:مجله راهنمای شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا