سلامت

مشگلات کمبود میوه و سبزیجات برای بدن انسان

کمبود میوه و سبزیجات و آثار آن تقریبا برای همه انسانها مشخص است اما بسته به شرایط هر فرهنگ و امکانات مالی و باورهای اجتماعی ،حساسیت ها نسبت به برقراری آنها در رژیم غذایی روزانه متفاوت است.

البته بسیاری از قدیمی تر ها که جزئیات منافع تک تک این مواد خوراکی را نمی دانسته اند ،از لذت خوردن آنها خود را غافل نمی کرده اند.

کمبود میوه و سبزیجات
کمبود میوه و سبزیجات

شکی نیست که در خصوص هر کدام از میوه هاو سبزیجان میتوان مطالب بسیار زیادی ابزار نمود که در تحقیقات پژوهشگران سراسر دنیا سالهاست عنوان میشود،اما در این مطلب بصورت کلی به ذکر برخی نکات کلی از مزایای این خوراکی های بسیار ارزشمند برای بدن انسان خواهیم پرداخت.

مشگلات گوارشی

 

وجود فیبرهای مختلف در انواع میوه ها و سبزیجات به حالت تعادلی تغذیه برای انسان کمک شایانی خواهد نمود.از اولین مشگلات عدم تعادل تغذیه و کمبود آنها بهم خوردن وضعیت مزاجی و ایجاد یبوست است که میتواند عامل بسیاری از بیماری های دیگر باشد.

افزایش وزن

با توجه به داشتن کالری های کمتر در میوه ها و سبزیجات نسبت به سایر مواد غذایی مانند نشاسته ها و چربی ها  ،وجود اینگونه مواد با احساس سیری که برای افراد بوجود می آورند به حفظ تعادل وزن کمک زیادی خواهند نمود.

افزایش سرطان

هرچند هیچ ماده غذایی به صورت کامل نمیتواند بدن انسان را از سرطان ها ایمن کند،اما پژوهشگران به وضوح ثابت کرده اند با توجه به وجود انواع ویتامین ها ،آنتی اکسیدان ها و تنظیم رادیکال های آزاد ،این خوراکی ها میتواند تا حدود زیادی نسبت به کاهش انواع سرطان ها مفید عمل کند.

کمبود میوه و سبزیجات
کمبود میوه و سبزیجات

سیستم ایمنی بدن

 

سیستم صحیح متابولیسم بدن انسان و تعادل بدن نیازمند سوخت و ساز صحیح میباشد.در این راستا مواد مختلف همچون انواع ویتامین ها  که هر کدام از آنها با ویژگی های موجود در خود باعث بهبود شرایط و عملکرد اعضای بدن میشوند ،با برآیند مثبت فراهم شده از عملکرد آنها باعث حفظ ایمنی و افزایش قدرت بدن در مواجهه با بیماری های مختلف خواهند بود.

فشار خون

وجود منظم میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی باعث حفظ تعادل سدیم در بدن بوده که نتیجه بسیار مفید آن را میتوان تعادل در فشار خون ارزیابی نمود.

منبع:مجله راهنمای شهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =

دکمه بازگشت به بالا